Mahjong មិនមែនជាហ្គេមពិបាកទេ ប៉ុន្តែព័ត៌មានដែលត្រូវចងចាំអាចច្រើនពេកពេលខ្លះ។ ដូច្នេះហើយបានជាមនុស្សមួយចំនួនមិនដឹងពីរបៀបរកពិន្ទុក្នុងម៉ាជុង។ មានរឿងខ្លះដែលត្រូវចងចាំ ប្រសិនបើអ្នកលេងចង់លេងតែបំរែបំរួលមួយ។
អ្នកលេងដែលកំពុងស្វែងរកវិធីស៊ុតបញ្ចូលទីក្នុងម៉ាជុងបានមកដល់កន្លែងត្រឹមត្រូវ។ នៅក្នុងមគ្គុទ្ទេសក៍នេះ យើងនឹងពន្យល់ពីអ្វីគ្រប់យ៉ាងដែលទាក់ទងនឹងការដាក់ពិន្ទុម៉ាជុង។ ដូច្នេះ ចូរចាប់ផ្តើមភ្លាមៗ។
លក្ខណៈវិនិច្ឆ័យអាចមានជាក់លាក់ ក្បឿងម៉ាចុង រលាយ ឬការកាន់ផ្សេងទៀត របៀបដែលដៃត្រូវបានលេង វត្តមាននៃឈុតរួមបញ្ចូលគ្នាពិសេស។ ទៅនឹងការលាយបញ្ចូលគ្នានៃនាគទាំងអស់។
ពិន្ទុដែលទទួលបានអាចត្រូវបានបំប្លែងទៅជាពិន្ទុអ្នកលេងម្នាក់ៗដោយអនុវត្តកូដមួយចំនួន។ ពិន្ទុទាំងនេះជាទូទៅត្រូវបានបំប្លែងភ្លាមៗទៅជាការទូទាត់រវាងអ្នកលេងខណៈពេលដែល លេងម៉ាជុង ជាទម្រង់លេងល្បែងស៊ីសង។
ទាំងពិន្ទុ និងពិន្ទុសំដៅទៅលើគំនិតផ្សេងគ្នា; អ្នកចូលរួមផ្លាស់ប្តូរប្រាក់ដោយផ្អែកលើពិន្ទុដែលពួកគេទទួលបានពេញមួយជុំ និងការពិចារណាផ្សេងទៀត។ នៅកន្លែងរបស់វា អ្នកលេងអាចប្រើប្រាស់បន្ទះឈីប ឬសញ្ញាសម្ងាត់ផ្សេងទៀត។
នៅក្នុងស្ថានភាពជាច្រើន មានតែអ្នកឈ្នះប៉ុណ្ណោះដែលទទួលបានការទូទាត់ ដោយពិន្ទុរបស់អ្នកចាញ់ទាំងបីត្រូវបានកាត់បន្ថយដោយការទទួលបានរបស់អ្នកឈ្នះ។ ប៉ុន្តែ មានវិធីជាច្រើនដើម្បីរៀបចំការទូទាត់រវាងអ្នកចូលរួម។ ពួកគេមានដូចខាងក្រោម៖
- អ្នកលេងដែលធ្វើការបោះចោលត្រូវបង់ប្រាក់ពីរដង ប្រសិនបើអ្នកលេងឈ្នះដោយការបោះចោល។
- រាល់អ្នកលេងចាញ់ត្រូវបង់ប្រាក់ពីរដង ប្រសិនបើអ្នកលេងឈ្នះដោយស្មើ។
- អ្នកលេងដែលប្រតិបត្តិការបោះបង់ត្រូវចំណាយសម្រាប់អ្នកលេងដែលចាញ់ពីរនាក់ទៀតក្នុងករណីដែលអ្នកលេងឈ្នះពីស្ថានភាពដែលមានហានិភ័យខ្ពស់។
ពិន្ទុមហាជុងចិន
ច្បាប់សម្រាប់ដាក់ពិន្ទុក្នុងម៉ាជុង មានដូចខាងក្រោម៖
- ដោយផ្អែកលើវត្តមាននៃការផ្គូផ្គងជាក់លាក់ ការផ្គូផ្គង និងដុំប្រាក់រង្វាន់ អ្នកលេងម្នាក់ៗបន្ថែមចំណុចសំខាន់ៗសម្រាប់ដៃរបស់គាត់។
- អ្នកលេងម្នាក់ៗបង្កើនពិន្ទុមូលដ្ឋានរបស់គាត់ពីរដងម្តង ឬច្រើនដងដោយផ្អែកលើភាពជាម្ចាស់នៃ melds មិនធម្មតាជាក់លាក់ ឬការរួមបញ្ចូលគ្នានៃ melds ។ អ្នកឈ្នះបន្ថែមចំណុចមូលដ្ឋានបន្ថែមសម្រាប់ការទទួលបានម៉ាចុង ហើយប្រហែលជាសម្រាប់ការបញ្ចប់ដៃរបស់គាត់តាមវិធីប្លែកៗជាច្រើន។
- អាស្រ័យលើការបង្កើតដៃរបស់គាត់នៃគំរូមិនធម្មតា ដូចជាវត្ថុដែលធ្វើពីក្បឿងកិត្តិយស ឬត្រូវបានបញ្ចប់ដោយឡែកពីគេ ដូចជាការលួចកុងដែលលាតត្រដាង អ្នកឈ្នះនឹងបង្កើនពិន្ទុមូលដ្ឋានរបស់គាត់ពីរដងម្តង ឬច្រើនដង។
- អ្នកចាញ់បីនាក់ម្នាក់ៗ បង់ឱ្យអ្នកឈ្នះពិន្ទុទាំងមូលរបស់គាត់។
- អ្នកចាញ់បែងចែកភាពខុសគ្នាទៅជាពិន្ទុក្នុងចំណោមពួកគេ។
- នៅក្នុងការដោះស្រាយរបស់គាត់ East ធ្វើការទូទាត់ស្ទួន ឬបង្កាន់ដៃ។
- មានដៃកំណត់ពិសេសជាច្រើនដែលប្រសិនបើទទួលបាន ផ្តល់ឱ្យភោគីនូវពិន្ទុច្រើនបំផុតដែលប្រគល់ឱ្យដៃរបស់គាត់។
ពិន្ទុអាមេរិក
នៅក្នុងកំណែអាមេរិច អ្នកលេងប្រើប្រាស់សន្លឹកបៀដែលមានតម្លៃពិន្ទុសម្រាប់ដៃនីមួយៗ ដែលបញ្ជាក់ចំនួនដៃតូចចង្អៀតជាដៃឈ្នះស្របច្បាប់តែមួយគត់។ អង្គការនិយតកម្ម Mahjong សំខាន់ៗចំនួនពីរនៅសហរដ្ឋអាមេរិក គឺ National Mahjong League និងសមាគម American Mahjong ប្រើប្រាស់វិធីសាស្រ្តនេះ ជាមួយនឹងកាតថ្មីដែលបញ្ជាក់ពីដៃឈ្នះស្របច្បាប់ដែលត្រូវបានផលិតជារៀងរាល់ឆ្នាំ។ សន្លឹកបៀនីមួយៗតែងតែរួមបញ្ចូលតម្រូវការដាក់ពិន្ទុ ដែលបង្ហាញពីឆ្នាំដែលប័ណ្ណពិន្ទុត្រូវបានបោះពុម្ព។
ពិន្ទុសៀងហៃ
ប្រព័ន្ធពិន្ទុវ៉ារ្យ៉ង់នៃទីក្រុងស៊ាងហៃគឺស្មុគស្មាញ ជាមួយនឹងតម្រូវការដ៏ធំទូលាយ និងការវាយតម្លៃបំផ្លើសសម្រាប់ដៃមិនធម្មតាដូចជាស្ថានីយដប់បី។ ជាធម្មតាមានតម្លៃចំណុចអប្បបរមានៅក្នុងការប្រែប្រួលនៃទីក្រុងស៊ាងហៃ ដោយសារតម្លៃចំណុចអតិផរណា។
ពិន្ទុសិង្ហបុរី
ខណៈពេលដែលប្រើតារាងផ្សេងគ្នា ការដាក់ពិន្ទុរបស់សិង្ហបុរីគឺអាចប្រៀបធៀបទៅនឹងវិធីសាស្ត្រដាក់ពិន្ទុរបស់ចិន។ នៅទីនេះ ការប្រែប្រួលនៃការទូទាត់ធម្មតាត្រូវបានអនុវត្ត។ ប៉ុន្តែមានអ្នកចែកចាយក៏តម្រូវឱ្យបង់ប្រាក់ និងទទួលពីរដងដែរ។
ពិន្ទុហុងកុង
ដោយសារកត្តាមួយចំនួនមានកំណត់ក្នុងវិធីសាស្ត្រចាត់ថ្នាក់ហុងកុងធម្មតា ពិន្ទុគឺខ្សោយជាញឹកញាប់។ មុខងារបកប្រែពិន្ទុគឺជាមុខងារមួយផ្នែក ហើយការកែប្រែពិន្ទុទូទៅគឺមានប្រសិទ្ធភាព។
ដៃដែលគ្មានពិន្ទុត្រូវបានផ្តល់ជាផលបូកថេរ ហើយពិន្ទុនីមួយៗទទួលបានពិន្ទុទ្វេដង។ អ្នកលេងពេលខ្លះលេងជាមួយនឹងឧបសគ្គបន្ថែមដែលថាដៃដែលឈ្នះត្រូវតែមានតម្លៃពិន្ទុមួយចំនួន ដែលជារឿយៗមានចន្លោះពីមួយទៅប្រាំពិន្ទុ ដោយបីគឺញឹកញាប់បំផុត។ នេះគឺដោយសារតែដៃសូន្យជារឿងធម្មតា។
ពិន្ទុជប៉ុន
អ្នកលេងម្នាក់ៗចាប់ផ្តើមដោយពិន្ទុ។ ចំនួននេះច្រើនតែមានចន្លោះពី 25,000 ទៅ 30,000។ វាអាចជាតម្លៃដំបូងដែលបានព្រមព្រៀងគ្នា។ នៅក្នុងការកំណត់ក្បឿងបច្ចុប្បន្ន ជារឿយៗនេះត្រូវបានតំណាងដោយរបារមួយជួរដែលមាននិកាយចំនួនបួនដូចខាងក្រោមៈ 10,000, 5,000, 1,000 និង 100។ របារនេះប្រហាក់ប្រហែលនឹងដូមីណូចិនដ៏វែង។ ប្រសិនបើមិនមែនទេ ទាំងអស់ដែលត្រូវបានតំណាងតាមអ៊ីនធឺណិតគឺជាចំណុចសរុប។
ដែនកំណត់ពិន្ទុត្រូវបានដាក់ដោយវ៉ារ្យ៉ង់មួយចំនួន។ មុខងារបកប្រែចំណុចធម្មតា ដែលកំណត់ពិន្ទុថេរដើម្បីចង្អុលទៅការកម្រិតដំបូង ដំណើរការក្នុងស្ថានភាពជាច្រើនដែលមានដែនកំណត់។ នៅពេលដែលការកំណត់បន្ថែមទៀតត្រូវបានសម្រេច ពិន្ទុកើនឡើង។
ការដាក់កម្រិតពិន្ទុអាចដើរតួជាការលើកទឹកចិត្តលេងល្បែងបន្ថែមទៀត។ ប្រសិនបើការកំណត់ពិន្ទុមានប្រាំមួយ និងប្រាំបួនពិន្ទុ ដៃដែលមានប្រាំពីរឬប្រាំបីពិន្ទុនឹងមានតម្លៃដូចគ្នានឹងដៃដែលមានប្រាំមួយពិន្ទុ ដែលអាចលើកទឹកចិត្តអ្នកលេងឱ្យមានបំណងសម្រាប់ដៃប្រាំបួន។
ដោយសារទំហំនៃជញ្ជាំងរួមតូច កំណែជាច្រើនអាចអនុវត្តបន្ថែមលើការផាកពិន័យសម្រាប់ការបោះចោលដែលត្រូវបានគេចាត់ទុកថាមានហានិភ័យខ្ពស់។ អ្នកលេងដែលបានបោះចោលដែលមានហានិភ័យខ្ពស់ ទទួលខុសត្រូវក្នុងការបិទបាំងពិន្ទុរបស់អ្នកឈ្នះ ប្រសិនបើអ្នកលេងឈ្នះ ឬដកខ្លួនចេញបន្ទាប់ពីធ្វើការបោះចោលដែលមានហានិភ័យខ្ពស់។ ការបោះចោលត្រូវបានគេចាត់ទុកថាមានគ្រោះថ្នាក់ប្រសិនបើមានសារធាតុចំហរគ្រប់គ្រាន់ដើម្បីបង្ហាញថា មុនពេលដែលវាត្រូវបានទាមទារ វាពិតជាអនុញ្ញាតឱ្យបញ្ចប់នូវដៃដែលមានកំណត់។
ភាពស្មុគស្មាញខ្លះកើតឡើងនៅពេលអ្នកលេងកំពុងព្យាយាមលេង ភាពខុសគ្នានៃម៉ាចុង ក្នុងពេលតែមួយ។ ដូច្នេះ យកល្អជាងបើនៅជាប់នឹងប្រភេទមួយ ហើយស្ទាត់វាជាមុនសិន។
នៅក្នុងការណែនាំនេះ ច្បាប់ផ្សេងៗសម្រាប់បំរែបំរួលផ្សេងៗគ្នាត្រូវបានពិភាក្សា ដូច្នេះអ្នកលេងអាចជ្រើសរើសមួយដែលពួកគេចូលចិត្ត។ យើងបានពិភាក្សាអំពីការដាក់ពិន្ទុចិន អាមេរិក ជប៉ុន សៀងហៃ សិង្ហបុរី និងហុងកុង។ សង្ឃឹមថាវានឹងគ្រប់គ្រាន់សម្រាប់បទពិសោធន៍ដ៏រីករាយ។